Pusťte tam světlo
Napsal: 08 srp 2006, 10:29
Pusťte tam světlo
Dva největší kritické faktory zodpovědné za mimořádné akvarijní fotografie jsou objektiv a světlo. Samozřejmě, špinavé sklo může zničit dobrou fotku s dobrým světlem a dobrým objektivem. Ryba za špinavým sklem bude klidně ostrá a jasná. Toto je stručný výklad, jak použít světlo na focení ryb. Mnoho fotografů má svoji vlastní techniku na všechno. Ale cokoli pracuje dobře pro tebe, je správná technika.
Bez ohledu na vaši techniku, musím zmínit to, že pokud se spoléháte právě na mdlé zářivkové světlo v akváriu, budete zklamáni. Světlo z lampy nebo krytu a okolní jednoduché světlo není dost dostatečné na osvětlení ryb. Blesk je nutný. Nesmíte se snažit osvětlit světlometem, nebo dalším jasným domácím světlem zamířeným na ryby. Toto osvětlení možná postačí pro použití 400 nebo 800 citlivého filmu, ale výsledek bude nažloutle zastřelý obrázek. Ryba je vážně znepokojená jasným světlem, které na ní svítí a často v takovéto situaci ztlumí barvy. Nechte mě to opakovat : blesk je absolutně nezbytný.
Tady je dobrá zpráva: nemusíte si kupovat drahý blesk. Mnoho blesků generuje rychlý výbuch světla určitého barevného spektra. Blesk trvá obvykle 1/1000 sekundy a jakost generovaného světla je velmi podobná blesk od blesku. Délka bohužel závisí na velikosti a modelu blesku.
Viděl jsem pokročilého fotografa používat samotný ohromný blesk, docela výkonný, na osvětlení objektu 50 stop ( 15,24 m ) daleko. Toto je super pokud nechcete utratit $300 za blesk.
Já koupil levný blesk v místním obchodě za $75. Proč jsem nepoužil jeden zdroj světlať Já použil dva nebo tři zdroje. Mám svůj levný blesk připojený na fotoaparát spojovacím kabelem. Neudělám obrázek s bleskem připevněným na fotoaparátu, preferuji blesk mimo fotoaparát, nejraději 2-3 stopy (0,5-1m) mimo fotoaparát a objekt. Další dva zdroje světla nejsou blesky, ale AC synchron-blesk.
AC synchron-blesk vypadají podobně jako běžné žárovky, jak název naznačuje, jsou ale zacloněné. Záblesk světla ze spínače blesku je spustí. Synchron-blesk produkuje záblesk světla podobný blesku. Potom co se vysvítí, nabijí se za pár sekund a jsou připraveny na záblesk znovu. Naštěstí tyto synchron-blesky stojí jen kolem $25, objednané přes e-shop. Je to velice jednoduchá a levná metoda na generování přídavného světla.
Šroubem na svěrce připevním synchron-blesk na vrchu nádrže nebo na nábytek, směřuji ho na nádrž nebo rybu. Když dělám obrázky 55-galonové nádrže, mám fotoaparátový blesk vpravo nebo vlevo ve stejné výšce jako fotoaparát, mířící na rybu pod úhlem 45°. Tento úhel je velmi důležitý, brání blesku vrhat světlo na film. Vyplívá to z jednoduchého zákona fyziky pro odraz světla od skla. Pokud mám dva synchron-blesky na obou stranách 55-galonové nádrže, mířící dolů na rybu shora, můžu kdykoli fotit a tři nebo čtyři zdroje světla naráz zablesknou.
Proč používám více jak jeden zdroj světlať Použití pouze jednoho blesku produkuje fotografie s nanicovatou rybu, na tmavém pozadí a ostré stíny. Je to často těžko viditelné, kde ryba končí a temný stín pokračuje. Dodatkem, používání jednoho zdroje světla produkuje obrázek, kde objekt vypadá plochý a dvourozměrný. Bez ohledu na odbornost fotografa, nebo sílu blesku, obrázek vyrobený pouze jedním bleskem je, podle mého názoru, nekvalitní oproti těm, co jsou vyrobeny dvěma nebo více zdroji světla.
Použitím dvou zdrojů světla, oba v rozdílném směru, vytvoříme obrázek bez tmavých stínů. Obousměrné světlo dává obrázku třídimenzionální charakter, je to obzvláště věrohodné, pokud světlo přichází do nádrže ze stran a shora.
Přidáním přídavného zdroje světla nad objekt ( což odporuje vnikání světla do nádrže skrz předek nebo bok) je pravděpodobně jeden z nejdůležitějších změn z techniky, který můžu doporučit. Osvětlí pozadí a vytvoří rybu zdáním téměř třídimenzionálním.
Bez ohledu na vaši techniku, musím zmínit to, že pokud se spoléháte právě na mdlé zářivkové světlo v akváriu, budete zklamáni. Světlo z lampy nebo krytu a okolní jednoduché světlo není dost dostatečné na osvětlení ryb. Blesk je nutný. Nesmíte se snažit osvětlit světlometem, nebo dalším jasným domácím světlem zamířeným na ryby. Toto osvětlení možná postačí pro použití 400 nebo 800 citlivého filmu, ale výsledek bude nažloutle zastřelý obrázek. Ryba je vážně znepokojená jasným světlem, které na ní svítí a často v takovéto situaci ztlumí barvy. Nechte mě to opakovat : blesk je absolutně nezbytný.
Tady je dobrá zpráva: nemusíte si kupovat drahý blesk. Mnoho blesků generuje rychlý výbuch světla určitého barevného spektra. Blesk trvá obvykle 1/1000 sekundy a jakost generovaného světla je velmi podobná blesk od blesku. Délka bohužel závisí na velikosti a modelu blesku.
Viděl jsem pokročilého fotografa používat samotný ohromný blesk, docela výkonný, na osvětlení objektu 50 stop ( 15,24 m ) daleko. Toto je super pokud nechcete utratit $300 za blesk.
Já koupil levný blesk v místním obchodě za $75. Proč jsem nepoužil jeden zdroj světlať Já použil dva nebo tři zdroje. Mám svůj levný blesk připojený na fotoaparát spojovacím kabelem. Neudělám obrázek s bleskem připevněným na fotoaparátu, preferuji blesk mimo fotoaparát, nejraději 2-3 stopy (0,5-1m) mimo fotoaparát a objekt. Další dva zdroje světla nejsou blesky, ale AC synchron-blesk.
AC synchron-blesk vypadají podobně jako běžné žárovky, jak název naznačuje, jsou ale zacloněné. Záblesk světla ze spínače blesku je spustí. Synchron-blesk produkuje záblesk světla podobný blesku. Potom co se vysvítí, nabijí se za pár sekund a jsou připraveny na záblesk znovu. Naštěstí tyto synchron-blesky stojí jen kolem $25, objednané přes e-shop. Je to velice jednoduchá a levná metoda na generování přídavného světla.
Šroubem na svěrce připevním synchron-blesk na vrchu nádrže nebo na nábytek, směřuji ho na nádrž nebo rybu. Když dělám obrázky 55-galonové nádrže, mám fotoaparátový blesk vpravo nebo vlevo ve stejné výšce jako fotoaparát, mířící na rybu pod úhlem 45°. Tento úhel je velmi důležitý, brání blesku vrhat světlo na film. Vyplívá to z jednoduchého zákona fyziky pro odraz světla od skla. Pokud mám dva synchron-blesky na obou stranách 55-galonové nádrže, mířící dolů na rybu shora, můžu kdykoli fotit a tři nebo čtyři zdroje světla naráz zablesknou.
Proč používám více jak jeden zdroj světlať Použití pouze jednoho blesku produkuje fotografie s nanicovatou rybu, na tmavém pozadí a ostré stíny. Je to často těžko viditelné, kde ryba končí a temný stín pokračuje. Dodatkem, používání jednoho zdroje světla produkuje obrázek, kde objekt vypadá plochý a dvourozměrný. Bez ohledu na odbornost fotografa, nebo sílu blesku, obrázek vyrobený pouze jedním bleskem je, podle mého názoru, nekvalitní oproti těm, co jsou vyrobeny dvěma nebo více zdroji světla.
Použitím dvou zdrojů světla, oba v rozdílném směru, vytvoříme obrázek bez tmavých stínů. Obousměrné světlo dává obrázku třídimenzionální charakter, je to obzvláště věrohodné, pokud světlo přichází do nádrže ze stran a shora.
Přidáním přídavného zdroje světla nad objekt ( což odporuje vnikání světla do nádrže skrz předek nebo bok) je pravděpodobně jeden z nejdůležitějších změn z techniky, který můžu doporučit. Osvětlí pozadí a vytvoří rybu zdáním téměř třídimenzionálním.
Autor: Vinny Kutty © MalawiMayhem.com
Přeložil: xrewq
Zdroj: http://www.malawimayhem.com/articles_reference_05.shtml