Jak na zlé malawky

Diskuze o malawských endemických cichlidách!

Moderátor: Team AkvaMalawi

Jak na zlé malawky

Příspěvekod MMMMM » 28 říj 2009, 09:54

Tak mi včera pravděpodobně jeden Pseudotropheus elongatus Mpanga uhonil jednoho stejného. Najednou jsem koukal a rybka měla splyhlé ploutvě, otrhané a byla pod hladinou. Mám tam menšího krásného elongatuse(4cm), který sloužil jako záběhovka je tam od začátku a dokoupil jsem další elongatuse (6cm) a ten menší všechny prohání, myslím si to byl on protože se na něj pořád vrhal a ten už neměl sílu se bránit.

Obrázek

Protože jsem začátečník a setkávám se s tím poprvé, jak toto řešíte. Když vidíte že ta rybka je nějak potrhaná, co s ní děláte, necháte jí tam až bude k.o.?
A co s tím samcem, který je agresivní a pořád se na někoho vrhá, vyřadit? Kam ho dát.

Vůbec nevím jak toto řešit.
MMMMM
častý přispívatel
 
Příspěvky: 234
Obrázky: 8
Registrován: 14 črc 2009, 21:20

Příspěvekod dýdý » 28 říj 2009, 11:22

Toho poraněného samce dej stranou jinak ti nejspíš chcípne...A to ho agresora no..Je lepší když máš v akváriu hodně ryb od jednoho druhu pak se agresivita roztříští mezi ostatní a žádná ryba nebude tak trpět...Ja bych přikoupil ještě nějaké od stejného druhu jak máš velké akva a kolik ryb??
Uživatelský avatar
dýdý
přispívatel
 
Příspěvky: 102
Obrázky: 66
Registrován: 12 bře 2006, 11:31
Bydliště: Starý Kolín

Příspěvekod Hroch » 28 říj 2009, 13:13

Tohle je těžko řešitelný problém. Toho "agresora" neodlovuj, pravděpodobně by to nemělo žádný význam, pokud je tam jiný samec bude se za pár týdnů chovat stejně, je to totiž přirozené chování. Potrhaného samce můžeš odlovit do jiné nádrže a vyléčit, většinou stačí jen trochu soli nebo nějakého univerzálního léčiva do vody a za pár dní se dá dohromady, ale pokud ho vrátíš zpět do nádrže, do rána na tom bude stejně nebo hůř než teď.

Podobným problémům se dá spíše předcházet, než je řešit, ale nic není dokonalé a Mbuny už jsou takové.
Prevence je celkem jednoduchá: