CZmokova Tanganyika - VIZE

Obecná diskuze o tanganické akvaristice!

Moderátor: Team AkvaMalawi

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod mattes » 10 črc 2013, 15:52

Docela nedávno jsem měl externí filtr vypojený z provozu od cca 8.00 hod ( kdy se mi spálil rotor ) až do cca 18.00 hod, kdy jsem dovezl nový a vůbec nic se nestalo. Mám ryby, které produkují extrémní množství odpadních látek a bakterky to i po takové výluce v pohodě zpracovávaly :3:
Uživatelský avatar
mattes
uživatel webu
 
Příspěvky: 50
Obrázky: 10
Registrován: 10 srp 2012, 09:32
Kolik let děláte akvaristiku?: 0

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod PIETRO » 10 črc 2013, 16:22

Věci se dají dělat velice jednoduše filtr může během odstěhování akva klidně běžet na tzv. malý okruh to znamená nasávaní a vývod ponoříš do barelu s rybami.vše napakujete do auta filtr odpojíš zabezpečíš proti úniku vody a naložíš do auta. Borec dojede dom tak ho napíchne stejně a ustaví nádrž a další věci kolem toho a pak jen filtr zase dá do akva. Jednoduše řečeno: filtr nebude v provozu jen po dobu nezbytně nutnou a to v době transportu z bodu A do bodu B. Jak dlouho vydří určité bakterie bez kyslíku a atd. to ti určitě nikdo nikdy nenapíše ani neřekne pokud to nemá odzkoušeno a ověřeno na několika laboratorních zkouškách. Ale řádově několik hodin jsou schopny přežít i bez cirkulace vody – (přísun živin a kyslíků). Také je další faktor teplota vody jelikož čím je teplota vyšší tím je nižší koeficient nasyceného kyslíku rozpuštěného v H2O.
Pokud ten člověk není vyložené tele, musí to klapnout bez úhony.
Naposledy upravil PIETRO dne 10 črc 2013, 16:25, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
PIETRO
častý přispívatel
 
Příspěvky: 347
Obrázky: 0
Registrován: 14 bře 2008, 13:12
Bydliště: Ostrava

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod PIETRO » 10 črc 2013, 16:24

mattes píše:Docela nedávno jsem měl externí filtr vypojený z provozu od cca 8.00 hod ( kdy se mi spálil rotor ) až do cca 18.00 hod, kdy jsem dovezl nový a vůbec nic se nestalo. Mám ryby, které produkují extrémní množství odpadních látek a bakterky to i po takové výluce v pohodě zpracovávaly :3:

Ano to mohu potvrdit, jelikož jsme se společně této rychlo – záchranné akce účastnil. :wink:
Uživatelský avatar
PIETRO
častý přispívatel
 
Příspěvky: 347
Obrázky: 0
Registrován: 14 bře 2008, 13:12
Bydliště: Ostrava

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod hr » 10 črc 2013, 18:37

Nechápu :3: proč tu zkoušíte takové laboratorní pokusy se stěhováním a to ještě když je venku přez 30°C.
Když vynechám spekulace o čase, počasí, klimatizaci auta, velikosti nádoby na stěhování ryb a jejich počtu při transportu, nebo stěhování samotné nádrže pouze s vodou v bandasce, tak mi neustále vychází jako nejjednodušší udělat to jako referent Kubrt a to jest všechen nálev vylejt, krom té bečky se starou vodou z nádrže, která se dá do auta jako poslední a do té doby může být pod kyslíkem.
Po dojetí na místo činnu, se bečka vytáhne jako první a opět se zapne pod kyslík.
Potom ať si majitel courá s aqem třeba tři hodiny a až ho zařídí. Jestliže si poveze sebou cca 50 l vody, tak doplním nádrž čerstvými 100 l a je to jako bych udělal 75% výměnu vody a nádrž spustím do provozu.Doi dalšího dne si nechám odstát třeba vté stěhovací bandasce další vodu a postupně dolehju nádrž během cca 3 dnů až do plných.
Jestliže bude nádrž hned osázená rybami, tak se bakterie ve filtru opět rychle rozmnoží.
Uvahy o životnosti bakterií jsou v tomhle případě dost obecné a diskutovat o vhodnosti takového transportu jsou jen spekulace.
Své jsem k tomu napsal a někdy mě dost mrzí, že se musím takhle polpatycky rozepisovat abych obsáhleji vysvětlil svou myšlenku a detaily, které vám zřejmě trochu unikají.
No za mě každopádně filtr vyprat a převézt na sucho.
Ať už se rozhodnete s novým šťastným majitelem pro jakoukoliv variantu, pro akci kulový blesk, tak přeju hodně zdaru. :7:
hr
častý přispívatel
 
Příspěvky: 459
Obrázky: 14
Registrován: 02 pro 2009, 13:32

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod peca » 18 lis 2013, 14:21

Ja chovam trops uz vyse 10 rokov v 500 litrovom akvarku (160x60x53), mam spolu ikoly s molirami (cca 25+15), ryby v pohode, pravidelne vytery. Spolu s nimi mam od zaciatku julidaky (transcriptus gombe) a uz ich je tam aj s odrastenymi mladymi vyse 30. Povodne som mal skupinu tropheusov 30+30, ale mal som v minulosti bloat a vyše tretina rýb mi "odisla", takže to teraz postupne doplnujem mladymi s vlastnych vyterov.Takze moja rada je jasna..... :5:
Uživatelský avatar
peca
uživatel webu
 
Příspěvky: 12
Registrován: 20 zář 2013, 18:28
Kolik let děláte akvaristiku?: 30

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod PIETRO » 18 lis 2013, 16:34

:( Co to je Bloat? :mrgreen:
napiš to prosím svými slovy.
Uživatelský avatar
PIETRO
častý přispívatel
 
Příspěvky: 347
Obrázky: 0
Registrován: 14 bře 2008, 13:12
Bydliště: Ostrava

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod peca » 19 lis 2013, 14:19

Malawi bloat
ochorenie afrických cichlíd
Jedna z hlavných príčin neúspechov chovu Tropheusov je ochorenie, ktorému zvyčajne
podľahnú všetky ryby behom niekoľkých dní. Toto ochorenie je známe pod názvom "Malawi
bloat" alebo "bloat", čo znamená "nafúknutý". Hoci sa označuje ako malawské ochorenie,
postihuje aj ryby z jazera Viktória a najmä Tanganika. Najcitlivejšie sú ryby, ktoré sa živia
prevažne rastlinnou potravou. Veľmi dôležité je rozpoznať prvé príznaky ochorenia a ihneď
zahájiť liečbu.
1. Príznaky ochorenia
prejavujú v niekoľkých štádiách:
1. štádium: Ryby vypľúvajú potravu až úplne prestávajú žrať, prehýbajú sa v bokoch zo
strany na stranu, zväčší sa im brušná dutina (nafúknutie) a z ritného otvoru im vychádzajú
tenké biele výkaly namiesto normálnych čierno-hnedých. V okolí ritného otvoru sa môžu
vyskytnúť červené škvrny až vriedky. Počas týchto príznakov dochádza pravdepodobne k
vážnemu poškodeniu pečene, obličiek a plynového mechúra.
2. štádium: Ryby veľmi schudnú, skrývajú sa, ležia na dne, kolíšu sa, majú sťažené
dýchanie, stmavnú a behom 1 - 2 dní hynú.
2. Príčiny ochorenia
Je dosť prekvapujúce, aké rôzne príčiny môžu spôsobiť toto vážne ochorenie a úhyn týchto
nádherných rýb. Najčastejšie sa jedná o chyby chovateľa a nejde len o ochorenie, ktoré by
zapríčinilo nevhodné kŕmenie (napr. živá potrava). Ide napríklad o väčšie zásahy do životného
prostredia rýb v akváriu. Dôvodov je niekoľko:
• Stresovanie rýb
Tropheusy sú veľmi citlivé na pôsobenie rôznych stresorov a mnohí chovatelia pripisujú
hlavný dôvod vzniku tohto ochorenia práve pôsobeniu stresu. Tým sa znižuje odolnosť rýb
voči ochoreniam. Ako stresový faktor sa najčastejšie uplatňuje prevoz rýb, zmena osádky
akvária (pridávanie nových jedincov, najmä vlastného druhu a formy), veľká zmena
zariadenia akvária, odchyt rýb v akváriu. V podstate všetky ďalšie faktory môžeme označiť za
stresory.
• Nízky počet jedincov chovnej skupiny
Tropheusy žijú hierarchicky v húfoch a v prípade malého počtu jedincov alebo nedostatku
úkrytov dominantný jedinec (väčšinou samec) napáda ostatné ryby svojho druhu a formy.
• Nesprávne kŕmenie
Tropheusy sú rastlinožravé ryby, preto sa neodporúča skrmovať živočíšne bielkoviny,
najmä nie teplokrvných živočíchov (mäso). Hlavnou zložkou potravy by mali byť kvalitné
vločkové krmivá na báze riasy (Spirulina). Ďalej je možné skrmovať rastlinné produkty, ako
je hlávkový šalát, varené cestoviny a podobne. Ako doplnok sa môžu skrmovať aj mrazené
cyklopy, prípadne kvalitné patentky, žiabronôžky, ale iba dospelým rybám, ktoré sú už
odolnejšie. S touto potravou radšej opatrne, prípadne neexperimentovať vôbec. Rastlinožravé
ryby majú dlhý tráviaci systém, čomu zodpovedá aj dlhší čas spracovania potravy. Rozklad
nedostatočne strávenej alebo neúplne vylúčenej potravy v črevách, môže spôsobiť
podráždenie črevnej steny a stresovať ryby, čím sa zároveň otvára cesta pre invazívne
parazity.
• Prekrmovanie
Dôležité je podávať krmivo v malých dávkach, niekoľkokrát denne, aby nedošlo k
jednorázovému prekŕmeniu rýb. Tropheusy sú veľmi žravé ryby a v prípade dostatku potravy
sú schopné sa nažrať "do prasknutia". Ryby sú veľmi náchylné najmä po prenesení do inej
nádrže, napr. po nákupe. Vtedy musí byť chovateľ zvlášť opatrný a kŕmiť len veľmi striedmo.
Častejším kŕmením v nižších dávkach sa dá zároveň eliminovať agresivita medzi jedincami
vlastného druhu/formy.
• Zlá kvalita vody
Jeden z ďalších veľmi dôležitých faktorov je čistota vody. Nevyhnutná je pravidelná
výmena vody v množstve okolo 30 % objemu nádrže každý týždeň, i keď názory na množstvo
a obdobie výmeny vody sa líšia. Ďalej je to nedostatočné okysličovanie vody, čím je vo vode
málo kyslíka pre denitrifikačné baktérie a klesá kvalita vody (zvýšený obsah dusičnanov).
• Pridávanie soli
Niektorí chovatelia pridávajú do vody kuchynskú soľ z dôvodu zvýšenia pH k
alkalickému. Týmto spôsobom však nedochádza k zvyšovaniu pH, ale ryby reagujú niekedy
veľmi negatívne na vyšší obsah NaCl.

stačí ? :D :mrgreen:
Uživatelský avatar
peca
uživatel webu
 
Příspěvky: 12
Registrován: 20 zář 2013, 18:28
Kolik let děláte akvaristiku?: 30

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod PIETRO » 19 lis 2013, 15:49

Děkuji to mi stačí. :mrgreen: :3: :1:
Uživatelský avatar
PIETRO
častý přispívatel
 
Příspěvky: 347
Obrázky: 0
Registrován: 14 bře 2008, 13:12
Bydliště: Ostrava

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod wladys » 20 lis 2013, 14:34

Pchybuju, že někdo dává NaCl na zvýšení Ph. Na to je jedlá soda např. Jinak zajímavý elaborát. :lol: :o
Uživatelský avatar
wladys
akvamalawi člen
 
Příspěvky: 3419
Obrázky: 198
Registrován: 02 kvě 2005, 15:01
Bydliště: Opava
Kolik let děláte akvaristiku?: 0

Re: CZmokova Tanganyika - VIZE

Příspěvekod PIETRO » 20 lis 2013, 16:06

:lol: Máš pravdu vetší hovadinu jsem dlouho nečetl .!!! Myšleno Bloat + další kraviny co tady vložil.
Uživatelský avatar
PIETRO
častý přispívatel
 
Příspěvky: 347
Obrázky: 0
Registrován: 14 bře 2008, 13:12
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Akva Tanganyika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků